AVIAZINE
Tel:   031 (6) 50831893
  • Avia zine
    • reportages >
      • foto's >
        • Oostwold airshow 2013
        • Fly-in Texel
        • foto-archief
        • Foto's Aero Friedrichshafen 2011
      • The Pal-V
      • Havenmeester EHHO
      • Onderhoud MLA's
    • Nieuws >
      • 5th Texel Fly-In 2013
      • Herman Conens
      • Nationaal Lucht
      • agenda
  • For pilots only
    • Luchtsportcongres 2013
    • flight preparation
    • flight safety
    • travel features
    • airfields >
      • Amsterdam Schiphol
      • Rotterdam Airport
      • Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium
      • Groningen Airport Eelde >
        • Baanverlenging
    • All-In Aviation >
      • NVL Symposium, Eindhoven
    • vliegclubs
    • vliegscholen >
      • Vliegopleidingen
    • milestones
    • useful information
  • Tests
    • Honda jet
  • Historical
    • Wings, Wheels & Google
    • Antonov
    • BAT FK 23 Bantam
    • DDA
    • F-86 K Sabre
    • Hawker Hunter
    • Lancaster
    • Volkel
    • Piper Comanche
    • THE DUTCH YAK 3U
    • Video
  • Aviazine TV
    • The Breitling Dragon
    • Animatie luchtruimvisie
    • Hawker Hunter ( Gerrit Jacobs)
  • Watches
    • HAMILTON >
      • HAMILTON KHAKI NAVY SUB AUTO CHRONO
    • Kalender 2013
    • MontBlanc
    • Stowa
  • Boeken
    • Hans Swellengrebel
    • Hans Wiesman
    • Sikko Hoekzema
    • Frank Versteegh
  • contact
  • schrijf voor ons
  • adverteren
  • GRAN TURISMO

Vliegveld Hoogeveen beter voorbereid op natte tijden

11/19/2019

0 Comments

 
Picture
laatste sleuf
Honderden kuub speciaal zand en twaalf kilometer buizen moeten er vanaf nu voor zorgen dat iedereen, ook in periodes van veel regen , gewoon van Vliegveld Hoogeveen gebruik kan maken.

​Maandagmiddag mocht wethouder Erwin Slomp van de gemeente Hoogeveen de laatste pijp in de hoofdlandingsbaan laten zakken. Het nieuwe drainagesysteem heeft zo’n 80.000 euro gekost. De provincie Drenthe, gemeente Hoogeveen en Rabobank dragen ieder 25.000 euro bij.

De afgelopen jaren moest Vliegveld  Hoogeveen zelfs een paar maal een paar dagen sluiten. De verouderde drainage functioneerde niet meer en door de natte baan was het te gevaarlijk om te landen. Voor de betrouwbaarheid van de baan en de goede naam van Vliegveld Hoogeveen is de nieuwe drainage van levensbelang. De versteviging van de baan zal vanaf nu minimaal leiden tot meer starts en landingen en dus meer inkomsten.

De werkzaamheden, die op 1 augustus j.l. begonnen, hebben het vliegverkeer in de afgelopen tijd niet gehinderd. Ondanks alle sleuven in de hoofdlandingsbaan konden piloten van de grasstrook van de zweefvliegers gebruik maken. In maart volgend jaar moet ook de hoofdbaan er weer ‘grasgroen’ uitzien. 
Picture
Vliegveld Hoogeveen met de nieuwe drainage, foto Sjoerd Looijenga
0 Comments



Leave a Reply.

    AVIAZINE

    Aviazine wil een onafhankelijke spreekbuis en bron van informatie zijn voor de General Aviation. Dat wil zeggen voor mensen die zelf vliegen, maar ook voor mensen die de luchtvaart een warm hart toe dragen of er zelfs regelrecht verliefd op zijn.

    We zijn aanwezig op Facebook, Twitter en Instagram

    Archives

    March 2023
    January 2022
    March 2021
    June 2020
    April 2020
    February 2020
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    April 2019
    November 2018
    September 2018
    August 2018
    April 2018
    February 2018
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    June 2015
    April 2015

    Categories

    All

    RSS Feed


Aviazine Officiële Website Copyright © AVIAZINE.NL rights reserved. 
AVIAZINE.NL Website is NOT responsible for any external link on the website
Powered by: Uitgeverij Nobelman

Contact


Uitgeverij Nobelman
Emdenweg 3
9723 TA Groningen
Tel:            031 (6) 50831893
e-mail :      aviazine@live.nl
Links

www.brand-communications.nl
www.executivemagazine.nl
www.granturismomagazine.nl
www.kunstkrant.nl
www.nobelman.nl
www.stadmagazine.nl