AVIAZINE
Tel:   031 (6) 50831893
  • Avia zine
    • reportages >
      • foto's >
        • Oostwold airshow 2013
        • Fly-in Texel
        • foto-archief
        • Foto's Aero Friedrichshafen 2011
      • The Pal-V
      • Havenmeester EHHO
      • Onderhoud MLA's
    • Nieuws >
      • 5th Texel Fly-In 2013
      • Herman Conens
      • Nationaal Lucht
      • agenda
  • For pilots only
    • Luchtsportcongres 2013
    • flight preparation
    • flight safety
    • travel features
    • airfields >
      • Amsterdam Schiphol
      • Rotterdam Airport
      • Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium
      • Groningen Airport Eelde >
        • Baanverlenging
    • All-In Aviation >
      • NVL Symposium, Eindhoven
    • vliegclubs
    • vliegscholen >
      • Vliegopleidingen
    • milestones
    • useful information
  • Tests
    • Honda jet
  • Historical
    • Wings, Wheels & Google
    • Antonov
    • BAT FK 23 Bantam
    • DDA
    • F-86 K Sabre
    • Hawker Hunter
    • Lancaster
    • Volkel
    • Piper Comanche
    • THE DUTCH YAK 3U
    • Video
  • Aviazine TV
    • The Breitling Dragon
    • Animatie luchtruimvisie
    • Hawker Hunter ( Gerrit Jacobs)
  • Watches
    • HAMILTON >
      • HAMILTON KHAKI NAVY SUB AUTO CHRONO
    • Kalender 2013
    • MontBlanc
    • Stowa
  • Boeken
    • Hans Swellengrebel
    • Hans Wiesman
    • Sikko Hoekzema
    • Frank Versteegh
  • contact
  • schrijf voor ons
  • adverteren
  • GRAN TURISMO

Vliegschool Zelf Vliegen viert ´40 Jaar´ met nieuwe opleidingen

1/20/2022

0 Comments

 
Picture
40 Jaar historie: aanvankelijk gaf Zelf Vliegen alleen opleidingen op zgn. ´Trikes´, zoals deze Air Creation Clipper microlight PH-3B8.
Lelystad Airport, 20 januari 2022 – De vliegschool Zelf Vliegen op Lelystad Airport voegt twee nieuwe opleidingen aan zijn portfolio toe: de opleiding voor een Night Rating en voor de Multi Engine Instrument Rating worden geïntroduceerd op een bijzonder moment, waarop niet alleen wordt gevierd dat de familie Driessen 40 jaar geleden een vliegschool begon, maar ook terwijl Zelf Vliegen een flinke moderniseringsslag maakt vanaf een nieuwe locatie op Lelystad Airport.
PictureDe tweemotorige Tecnam P2006T vliegt bij Zelf Vliegen o.a. voor de opleiding voor de Multi Engine Instrument Rating (ME-IR).
40 Jaar
Zelf Vliegen bestaat onder zijn huidige naam sinds 2006 maar kwam voort uit de vliegschool van Rob Driessen sr. die precies veertig jaar geleden, op 20 januari 1982, op vliegveld Lelystad van start ging. Op die dag werd het eerste vliegtuig van de vliegschool, een Solar Wing Typhoon microlight met registratie PH-1A8, in het Nederlands luchtvaartuigregister ingeschreven.

Nieuw adres
In de jaren daarna zouden er nog zo´n 100 vliegtuigen worden aangekocht. De meeste van deze vliegtuigen werden geïmporteerd voor klanten in Nederland en omliggende landen. Maar enkele tientallen microlights werden voor kortere of langere tijd gebruikt voor opleidingen van de vliegschool. Vanaf 2010 werden er ook zwaardere vliegtuigen dan microlights in gebruik genomen en werden er meer opleidingen gegeven. Zo werden de LAPL- en PPL-opleidingen aan het aanbod toegevoegd.​

Inmiddels wordt Zelf Vliegen al vele jaren geleid door operationeel manager Angelique Buitenhuis en managing partner en instructeur Eddie Driessen. In december 2021 verhuisde Zelf Vliegen naar een nieuw adres op Lelystad Airport: Emoeweg 4, onmiddellijk naast het vliegtuigplatform en de verkeerstoren. Dat was ondermeer noodzakelijk omdat Zelf Vliegen inmiddels de praktijkopleiding was gaan verzorgen voor de opleiding van professionele piloten in het kader van het Transavia Airline Pilot Program.

​
Multi Engine Instrument Rating
Voor de nieuwe opleiding voor de Multi Engine Instrument Rating (ME-IR) wordt gebruik gemaakt van de tweemotorige Tecnam P2006T van Zelf Vliegen. Met deze Class Rating mag men in een meermotorig vliegtuig vliegen in z.g. ´Instrument Meteorological Conditions´ (IMC) in een gecontroleerd luchtruim. Deze opleiding is bijvoorbeeld interessant voor piloten die hun hobby in een professionele richting willen sturen.

Night Rating
Naast de Multi Engine Instrument Rating is ook de opleiding voor de Night Rating nieuw bij Zelf Vliegen. Met de Night Rating, of Nachtkwalificatie, mag je ook ´s nachts – of buiten de Uniforme Daglicht Periode (UDP) - een vliegtuig besturen bij visuele condities. Daarmee worden de mogelijkheden om te vliegen aanzienlijk verruimd. Houders van LAPL- en PPL-brevetten kunnen aan een opleiding voor een Night Rating deelnemen. Meer informatie over deze nieuwe class ratings en over de andere opleidingen van Zelf Vliegen zijn te vinden op www.zelfvliegen.nl.

Picture
Met een Night Rating mag je vliegen buiten de Uniforme Daglicht Periode (UDP). (foto Sam Tulp).
0 Comments



Leave a Reply.

    AVIAZINE

    Aviazine wil een onafhankelijke spreekbuis en bron van informatie zijn voor de General Aviation. Dat wil zeggen voor mensen die zelf vliegen, maar ook voor mensen die de luchtvaart een warm hart toe dragen of er zelfs regelrecht verliefd op zijn.

    We zijn aanwezig op Facebook, Twitter en Instagram

    Archives

    January 2022
    March 2021
    June 2020
    April 2020
    February 2020
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    April 2019
    November 2018
    September 2018
    August 2018
    April 2018
    February 2018
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    June 2015
    April 2015

    Categories

    All

    RSS Feed


Aviazine Officiële Website Copyright © AVIAZINE.NL rights reserved. 
AVIAZINE.NL Website is NOT responsible for any external link on the website
Powered by: Uitgeverij Nobelman

Contact


Uitgeverij Nobelman
Emdenweg 3
9723 TA Groningen
Tel:            031 (6) 50831893
e-mail :      aviazine@live.nl
Links

www.brand-communications.nl
www.executivemagazine.nl
www.granturismomagazine.nl
www.kunstkrant.nl
www.nobelman.nl
www.stadmagazine.nl